En gardinklänning

När jag ändå hade framme symaskin, strykbord m.m så körde jag på och sydde en till i samma modell. Jag satte dock dragkedja bak, samt gjorde den lite mer åtsittande. Tyget är en gammal gardin, som är väldigt...babbaboom-blommigt.
 
 
 Den prickiga vill jag egentligen bara lägga i en påse och knövla in i göra-klart-någon-annan-gång-skåpet, men skam den som ger sig. 
 
1 Anna Johansson:

skriven

Det blev ju fint :D

2 Hannah:

skriven

Kika gärna in i min blogg, ställ frågor också så det blir lite mer "fart" i bloggen! :) (http://miniwiini.blogg.se/)

P.S Just nu pågår det en bloppis i min blogg, du hittar nya/begagnade saker ifrån 50:- och uppåt. Kika gärna in och kolla om du hittar något som faller dig till smak! :) Du hittar allt på: http://miniwiini.blogg.se/category/bloppis.html

3 Cathrine Forsell:

skriven

SÅÅÅ fin :))

4 Lydia:

skriven

Fint!!

5 KassandraPalma:

skriven

Snyggt!

6 Sofie:

skriven

Så fin!

7 classica.blogg.se:

skriven

riktigt fina klänningar :)

8 Robex Lundgren:

skriven

gillar du musik, missa inte min blogg intervjuar band varje dag
http://ghgumman.blogg.se/
http://www.facebook.com/mosanmusikfriket?ref=hl

9 Greta:

skriven

Ah så fin! Blir så inspirerad, tudelade klänningar i all ära, men det är så härligt med figurnära och "ett stycke" också! Fint tyg! <3 Den prickiga är ju också helt mmm! Hejaheja!

10 Miriam Länström:

skriven

Å så fina klänningar!!!!!

11 Hanna:

skriven

Vet inte riktigt hur jag hamnade här, men jag älskar det redan. Älskar alla dina klänningar du syr och har blivit sjukt peppad på att snart sy min egen första klänning. (Några tröjor har det bara blivit hittills.) Keep up the good work!

12 LenaRoLi:

skriven

Du syr underbara klänningar :-)

13 Sara:

skriven

Jätte fina klänningar! Jag blir så suger på att prova att sy en egen men är lite osäker på mönster och hur jag ska göra... jag skulle gärna vilja prova sy en "gardinklänning". Så nu undrar jag vart du har hittat mönstret eller om hur har gjort ett eget? :)

Svar: Tack Sara! mönstret till gardinklänningen är ett gammalt mönster som jag gjort om lite. Mönstret har jag hittat på second hand.
Petra

14 Nitis:

skriven

Hej. Jag är överförälskad i den gula klänningen med spets som du sytt tidigare. Undrar om du vill sälja den till mej :D
Hälsn nitis

Svar: Hej! Vad kul att du gillar den gula klänningen…det gör jag också så den är tyvärr inte till salu.
Petra

Kommentera här: