Det här med att freesticka...

Angående det här med freestyla eller snarare freesticka. Jag försöker alltid att hitta ett bra mönster när jag ska sticka. Jag tänker alltid "att nu ska minsann följa ett mönster till punkt och pricka." Verkligheten blir alltid en annan. Oftast har jag en speciell idé i huvudet som jag aldrig hittar något passande mönster till och när jag väl hittar ett bra mönster så avviker jag ofta från det eftersom jag inte tycker att det duger.
För ett tag sedan köpte jag ett grått garn som jag hade en idé att sticka en tröja med prickar/muscher. 
Bildkälla: https://www.pinterest.com/pin/A6MuQQAQgGgF5_YgfBgAAAA/
 
Den idén förkastades snabbt , hann dock sticka en bit. 
 
Nu har jag börjat på en tröja med flätor. Mönstret är ett barnmönster från en gammal stickbok.
 
 
Så först satt jag och räknade och gjorde om mönstret. Var rädd att tröjan skulle bli för liten. Ökade lite extra och stickade en bra bit.
 
Insåg att tröjan skulle bli för stor och rev upp 20 cm. 
 
 
 
Igår, innan jag visste att jag skulle behöva riva upp var det dock så himla kul att sticka igen! Satt från tidig morgon till sen kväll och bara "matade." 
 
 
 
 
 
1 Ewa Svensson:

skriven

Du är inte ensam - det är nog mer regel än undantag att jag stickar samma tröja två gånger innan jag blir nöjd ;).

Svar: Härligt att höra att jag inte är ensam!
Petra

2 wallinskaya:

skriven

Härligt med stickflow! Det där känner jag igen, att inte kunna följa ett mönster och framför allt drops-mönster är det ju alltid något fel på! Och så köper jag aldrig garnet som står att man ska ha och så blir det fel någonstans.

Svar: Ja!! Vad är det med drops mönster egentligen? Är det för att de är gratis som de är så dåliga??
Petra

3 Anna:

skriven

Vad roligt att kicka in hos dig och få inspiration. Så mycket fint du har gjort och alla fina klänningar.
Kram

Svar: Kul att höra! Tack!
Petra

4 Anna:

skriven

Alltså åh Petra, din blogg är helt underbar. Jag har läst igenom hela bloggen från början till slut och fått så otroligt mkt inspiration att jag tror jag tönmde Ohlssons tyger i tisdags :) haha.
Tusen tack för inspiration, hoppas du fortsätter blogga länge.

Svar: Men tack så hemskt mycket! Jag blir så himla glad och kul att jag inspirerat dig - ett av målen med bloggen!
Petra

5 Maria:

skriven

Vilken fin blogg du har o vad bra jag snubblade in just här. Så mycket inspiration och den gamla stickboken ärvde jag efter svärmor och skänkte till second hand till sist. Gör om, gör rätt det är nog mer regel än undantag när det gäller stickning verkar det som. Tack för titten!!!

6 Ebba:

skriven

Hej! Blir väldigt inspirerad, vad heter du på instagram så man kan följa där?

7 Jeeter juice carts:

skriven

hello!,I love your writing very a lot! proportion we keep
up a correspondence extra approximately your article on AOL?
I require an expert on this house to unravel my problem.
May be that's you! Looking forward to peer you.

8 big chief extracts:

skriven

Hello are using Wordpress for your blog platform?
I'm new to the blog world but I'm trying to get started and create my own. Do you need
any html coding expertise to make your own blog? Any help would
be really appreciated!

9 H1000 powder:

skriven

Great post. I was checking constantly this blog and I'm impressed!
Extremely useful information specially the last
part :) I care for such information a lot. I was seeking this particular
information for a long time. Thank you and good luck.

10 bulk wolf ammo for sale:

skriven

Someone essentially lend a hand to make critically articles I'd state.
That is the very first time I frequented your website page and to this point?
I surprised with the analysis you made to create this particular
put up extraordinary. Magnificent process!

11 federal black cloud:

skriven

Hi, I do think this is a great website. I stumbledupon it ;) I'm going
to revisit yet again since i have saved as a favorite it.
Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to help others.

12 federal 556 ammo – 1000 rounds:

skriven

Valuable information. Lucky me I discovered your website by chance, and I'm surprised why this accident did not came about
in advance! I bookmarked it.

13 thc lean 1000mg syrup:

skriven

I like the helpful info you provide in your articles.
I will bookmark your weblog and check again here regularly.
I'm quite sure I will learn many new stuff right here!
Best of luck for the next!

14 dabwood carts:

skriven

Hi there to every body, it's my first pay a visit
of this webpage; this website contains awesome and truly
excellent information designed for visitors.

15 rare breed trigger:

skriven

It's amazing to pay a quick visit this web site and reading the views of all friends about this paragraph, while I am also keen of getting experience.

16 REMINGTON PREMIER ACCUTIP 20 GAUGE:

skriven

Hi there this is kinda of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG editors
or if you have to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no
coding experience so I wanted to get guidance from
someone with experience. Any help would be enormously appreciated!

17 toy-poodles-for-sale-near-me:

skriven

Hello there, There's no doubt that your web site might be
having browser compatibility problems. When I take a look at your web site in Safari, it looks fine however when opening in IE, it's got some
overlapping issues. I simply wanted to give you a quick heads up!

Aside from that, great site!

18 Moon Chocolate Bar:

skriven

Awesome post.

19 fraudster:

skriven

The Unscrupulous Webmaster: Beware of those who prioritize quick profits
over ethical practices. These individuals cut corners,
engage in shady tactics, and compromise the integrity of the web.
In the digital realm, honesty and integrity should be the
foundation of every webmaster's work.
More details here - fraudster

Kommentera här: