Byxdress time!

Jag har fastnat för byxdress. Det började med att jag sydde en marinblå till en fest,sedan sydde jag den nedan, en lite mer vardaglig.

Knyt i midjan, midjeinsnitt och holkärm. Mönstret är ett ihopkok. En överdel som jag konstruerat själv och byxorna är ett gammalt stilmönster.

.

Dold dragkedja bak.


Vida ben. Tyget är ett tunt och mjukt viscostyg.


Jag trivs så himla bra i den. Kul och sy också! Yeaj! 




1 Mian på Finaste mattan:

skriven

Men GUD vad snygg! : )

Svar: Men TACK Mian! 😀
Petra

2 Lena:

skriven

Jättesnygg! och vilket fint tyg. Den kan du vara nöjd med. Roligt när det blir bra.

Svar: Tack Lena! 🙏🏻 Ja, visst är det kul när saker man gör blir bra!
Petra

3 wallinskaya:

skriven

Väldigt fin!! Så himla bra du är på att sy och konstruera mönster alltså! :)

4 Camilla:

skriven

Hej! Jag sprang på din blogg via Tygbloggen. Vilka fina saker du skapat. Gillar verkligen den här dressen! =)

5 Disa:

skriven

Blir så jävla inspirerad av detta! Tack!!

6 Elina:

skriven

WOW!! Om en ändå kunde göra en sådan!

Svar: Tack, så glad jag blir för din kommentar!
Petra

Kommentera här: