Bort med puffen

På sistone har jag saknat att ha en svart klänning i garderoben och tänkt att det borde jag minsann sy. Sedan tänkte jag, vänta lite nu...Rotade runt lite och hittade denna:
 
 
Förra året, under en period, hade jag en förkärlek till puffärmar. Det var den blårutigaklänningen som var först, sedan fick jag för mig att allt skulle ha puff. Den svarta ovan var en av puffprojekten. Dock har den aldrig blivit använd, så jag sprättade upp ärmarna och klippte vanlig ärm och vips!
 
 
 
1 Marie:

skriven

Vilka fina klänningar du gjort, riktigt imponerande.

2 Ewa:

skriven

Ibland är det så lite som behövs för att man ska börja trivas med ett plagg.

3 Karin:

skriven

Klänningen blev verkligen bättre utan puffärmarna! Jag tycker att det ser ut som att tyget ver lite för stelt för puffet, eller så är det bara provdockans brist på axlar som gör att det ser konstigt ut.

Kommentera här: