Dagen då jag sydde om en gardin

Ibland måste jag bara sy och då spelar det ingen roll om jag har tyg hemma eller inte. En dag fick jag sycravings och då gjorde jag helt enkelt en Scarlett O´hara - sydde om en gardin.
 
Klänningen fick puffärm och fick lite Dorothy (trollkarlen från Oz) känsla. Men, det har visat sig bli en av sommarens mest använda. Mönsterpassningen blev väldigt bra. Tänk så bra det kan bli ibland.
1 Linda W:

skriven

Fanastiskt snygg! Påminner även om Sound of Music.

2 Fredrikapåvinden:

skriven

En blandning av Dorothy och Scarlett O`Hara kan ju inte bli annat än perfekt. Jättefin klänning!

3 Ester:

skriven

Eller som Maria von Trapp.. :) Snygg, gör sig bättre i form av klänning än gardin ju!

4 Julia - Chasing Vintage:

skriven

Gud vilken underbar klänning! Snälla du finns det inte en möjlighet att få tag på mönstret till den? (och även den prickiga!)

Hade varit evigt tacksam tror jag faktiskt. :)

Kommentera här: