The never ending dress

 
 
 
Den här har legat i ofärdiga högen hur länge som helst. Den fick ärmar till slut och är mönsterpassad till max.
 
 
 
 
 
1 H:

skriven

Superfin!

Svar: Tack!
Petra

2 E:

skriven

Fin!
Hur hittar man dig på insta?

Svar: På insta återfinns jag under namnet "frkpetra" 😀
Petra

3 Ellinor:

skriven

Så sjukt fin! :D Blir riktigt sugen på att sy klänningar nu ;)

Svar: Tack Ellinor!
Petra

4 Lisa:

skriven

Hej!
Jag är inte så duktig på att sy men såg jättefina klänningar du gjrlt av cirkelkjol...
Om jag har ett mönstrigt tyg med säg... Blommor blir inte blommorna skreva där bak lixom kommer på snedden?
Mvh Lisa

Svar: Ja, det är trist när man syr cirkelkjol och använder mönstrat tyg, att mönstret blir snett...
Petra

5 Jeanette:

skriven

Bästa sykunniga. Jag behöver ett namn på en grej man syr, jag vet inte vad den heter, men vill så gärna ha en sån här. Här beskriver jag "tygstycket" jag eftersöker bättre:

http://skrivdivan.se/2015/june/tips-fran-sommerska-eller-sykunnig.html

Tacksam för tips.

Svar: Hej Jeanette! Kan tyvärr inte hjälpa dig med tyget, enda tipset jag har är att kolla i Sundbyberg, de har ju bra koll! Lycka till!
Petra

Kommentera här: