Rak klänning med skärp

Det här härliga tyget hittade jag i en stuvlåda strax innan jul. Sedan har jag velat fram och tillbaka vad jag ska göra med det. Jag har blivit så himla dålig på att ta sybeslut. Till slut tänkte jag i helt nya banor och satsade på en klänning utan söm i midjan med fickor! 
Jag använde ett gammalt vi-mönster, med la till fickorna och en djupare urringning.


Först hade den inga insnitt bak, med jag tyckte det blev för mycket rynk i midjan när jag knöt skärpet så jag la till insnitten i efterhand.







1 Lena:

skriven

Jättefina klänningar!

2 H:

skriven

Asså så himla snygga grejjer du gör!

3 Karin:

skriven

Jättefin klänning! Jag håller med om att tyget verkligen är härligt, så fint med olika stora prickar. Smart av dig att lägga till insnitt i ryggen också, ska jag komma ihåg nästa gång något blir för blusigt.

Kommentera här: