Koftan är färdig!

 
Jag har letat och letat efter matchande knappar, utan resultat. Till slut blev jag less på att koftan bara låg så då struntade jag i att matcha och omatchade med guldknappar istället.
 
 
För den med bra minne, kanske minns att jag har börjat på en sådan här kofta en gång tidigare. Den gången gick det åt skogen. Den här gången gick det bättre, troligtvis för att jag använde ett garn som faktiskt fungerade. Det här med att experimentera med garn i ett mönster slutar oftast inte bra.
 
Stickmönstret såg ut så här.
 
Jag har kortat koftan i midjan samt gjorde kortare ärmar. Om jag stickar en till (Ja, jag är sugen att sticka en i senapsgult eller mörkrosa) skulle jag göra den lite mer urringad.
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Fredrikapåvinden:

skriven

Men åh! Så himla, himla fin! Nu blev jag jättepepp att sticka klart mina koftor! <3

2 joelle:

skriven

superfin!!!

3 wallinskaya:

skriven

Fin kofta med fin färg alltså. Senapsgult är aldrig fel på en tröja/kofta. :)

4 Linnéa:

skriven

Vad snygg!

5 Ester:

skriven

Åh, supersnygg kofta! Jag tycker att guldknapparna gör sig jättebra mot det blåa. Jag är sugen på att sticka en till nu också, tror jag. Premiäranvände min gröna kofta på jobbet häromdagen. Stickade i alpacka så den har varit något för varm i sommar. Supernöjd med den. :) För min del blir det nog en "Emelie" eller "Audry in unst" nästa gång - två populära stickbloggarkoftor. :)

6 Siri:

skriven

Fabulöst fin och väldigt inspirerande! Turkosa och senapsgula koftor är också mina favoriter, särskilt nu på hösten. Hur lång tid tog det att göra den färdig? Om jag börjar nu kanske jag blir klar tills nästa höst åtminstone..^^ Nu i vinter finns det mycket tid till att sitta inne och sticka med en kopp te, garnnystan på stranden kan vara lite besvärligt ibland!

Svar: Tack! Det tog ungefär tre dagar. Jag var ledig så jag stickade kanske i genomsnitt fyra timmar per dag... 😊
Petra

7 Karro:

skriven

Åh så fin den var! Vackert spetsmönster och perfekt med kort modell till klänning! :)

Kommentera här: