Boarder print

Det är inte ofta jag hittar tyger med boarder print (bård), men när jag väl gör slår jag till direkt.
Det här tyget har ju allt som jag gillar; blommor, bård och svart botten.
 
Först hade jag ångest över hur klänningen skulle se ut. Om det skulle vara en omlott, figurnära eller vanlig. Det blev en vanlig enkel. Jag tänkte att tyget skulle få "tala" istället för klänningsmodellen.
 
På ärmen ville jag ha med en speciell del av mönstret. Sedan var det frågan om hur lång ärmen skulle vara: kort, lång eller mittemellan.

Lång tyckte jag blev lite för mycket. Kort blev bra, men jag ville ändå ha med lite bård så...
 
...det fick bli mittemellan.
 
 
Däremot ville jag ha en "inramning" på ärmen så längst ner sydde jag fast en del från bården.
 
 
 
Fållen sydde jag för hand för att den skulle bli helt osynlig. 
 
Mönstret har jag konstruerat själv och tyget kommer från Pallinis tyger (ligger i Sundbyberg).
 
1 wallinskaya:

skriven

Den är verkligen hur snygg som helst! :)

2 Karin:

skriven

Jättefin! Du har verkligen lyckats utnyttja bården på ett snyggt sätt.

Kommentera här: