Rödblommig klänning

Det här tyget har jag beställt från tyg.se. Även fast det är i ett konstmaterial så kunde jag inte låta bli det (varför är de flesta fina tyger ofta i hemska konstmaterial?). Jag utnyttjade dock materialets fina fall och klippte kjoldelen i en halvcirkelkjol. Det tycker jag blev himla bra. Sedan gjorde jag klänningen lite kortare än vad jag brukar. Det tycker jag också blev himla bra.
 
 
Den fick även kortare ärmar än vad jag först tänkt.
Ibland gör jag saker som inte gillas av textilläraren som bor inuti mig. T.ex när jag skulle sy i dragkedja upptäckte jag att jag inte hade någon svart dragkeja hemma, så jag tog en röd istället. 
 
(Avigsida)                                                               (Rätsida)
 
Ena delen av mig tycker det fungerar alldeles utmärkt, medan en liten del ropar "det hade ändå blivit bättre med svart".
 
 
1 Wallinskaya:

skriven

Jag tycker det blev en snygg detalj med röd dragkedja. Och snygg klänning också för den delen.

Svar: Ja, jag tycker faktiskt också det nu när jag fått känna efter lite mer. =)
Petra

2 Emma:

skriven

Hej! Jag blir så himla inspirerad av att läsa din blogg! Att sy är ett nytt intresse som jag fick i somras! Men jag undrar vad för mönster du har till den klänningen i inlägget, älskar den modellen! Och vet du vart man kan köpa biliga mönster? :)
Tack för en bra och inspirerande blogg!

Svar: Vilken peppkommentar! Tack Emma! Mönstret till klänningen ovan har jag konstruerat själv. Har du kollat närmaste tygaffär för mönster? Om du föredrar nätet, så sök på Burda, Simplicity, eller stoffochstil. Eller så googlar du bara symönster… =) Lycka till!
Petra

3 Karin:

skriven

Jättefn klänning! Jag tycker att det kan vara roligt och snyggt med en lite avvikande dragkedja. Men då får det gärna vara att man gör en grej av det och syr den så att den syns. Inte för att jag har vågat göra det någon gång... men det skulle kunna vara snyggt.

Svar: Ja, jag gillar också när det syns, men då får det gärna vara metalldragkedjor. =)
Petra

Kommentera här: