Hjärtklänning

 
 
Sydd efter mitt vanliga mönster. Börjar bli lite less på den modellen (kanske inte sååå konstigt eftersom typ alla klänningar jag syr är efter det). Jag är på jakt efter något nytt mönster. Är det någon som har något bra tips?
 
1 Lotta:

skriven

Jättefin klänning, jag bara älskar denna modell. Är det samma mönster som den svarta med blommor på, i förgående inlägg? Vad är det för mönster? Var har du fått tag på det? Jag har precis börjat lära mig att sy och vill så gärna göra en sådan klänning! Tack för en trevlig och inspirerande blogg! Lotta

Svar: Tack! Vad kul att du börjat sy! Du har en fantastisk outforskad värld framför dig. Ja, det är samma mönster fast olika kjolar. Den med röda blommor har halvcirkelkjol. Mönstret har jag gjort utifrån ett grundmönster.
Petra

2 Pia:

skriven

Du ritar väl dina egna mönster? På fagert.se så kan man se en massa mönster o bli inspierad av bilderna o konstruera sig ngt själv :)

Svar: Tack för tipset! Ska genast kika in där!
Petra

3 Hanna:

skriven

garmenter.com säljer ett mönster på en klänning och ett på en kjol. Utifrån dessa kan man sedan skapa alla möjliga mönster genom att följa instruktionerna som finns på deras hemsida!

Svar: Tack för tipset! Ska genast kolla in!
Petra

4 Anita:

skriven

Hej.
Kan man få köpa mönstret du använder till klänningarna du syr. Bl.a. Den gula med spets. Isf betalar jag dej innan du skickar.
Hälsn Anita

Svar: Hej Anita! Mönstret till den gula är från ett gammalt vi-mönster. Jag har inte riktigt koll om jag har kvar alla storlekar eller om jag har klippt ut stl 36 så att endast den är kvar.Ska kolla upp hur det ser ut. Jag återkommer.
Petra

5 Anita:

skriven

Hej igen
Jag är en 36:a, så mönstret passar mej bra isf :)

Kommentera här: