Beslutsångest

Nej. Jag har inte slutat sy, jag har bara haft sybeslutsångest. 
 
Först hur den här skulle mönsterpassas på bästa sätt. Nu funderar jag om jag inte ska ta och sy på ärmar. Den är fin utan ärmar, men de flesta klänningar som jag syr utan ärmar får mest hänga på galgen.
 
Den här började jag med förra året och är ett typiskt "vet-inte-om-den-någonsin-kommer-bli-klar-projekt". Den har sett ut på lite olika sätt, men nu har jag iallafall bestämt att jag inte kommer göra om den några fler gånger. 
 
 
 
Beslutsångest: Ska den vara rak eller lite mer figursydd...
 

Det här har varit en plisserad kjol och jag har haft beslutsångest hur länge som helst vad jag ska göra med den. Nu blev det i allafall en sådanhär och nej den är inte klar.
 
 
 
 
Ni vet i lyxfällan, där de fyller badkar med chips, cola, eller något liknade för att visa hur mycket pengar personerna slösar. Om jag mot all förmodan någon gång skulle hamna i lyxfällan så skulle dessa badkar fyllas med tyg. 
 
 
Senaste tidens tyginköp...
Vilken tur att jag betalar mina räkningar i tid och inte har några andra dyra laster!
1 Fredrikapåvinden:

skriven

Lider nog av samma sjukdom som dig tror jag! Både vad gäller beslutsångest och tyginköp.

Svar: =)
Petra

2 Joelle:

skriven

Ah ibland är det svårt att bestämma sig när hela världens möjligheter finns framför en! Och jag måste bara frågar var du handlar alla dina fina tyger?!? Jag har så svårt att hitta fina tyger! (Fast det är kanske lika bra så annars kanske hamnar jag också på lyxfällan med badkar fyllda med tyger...)

Svar: Ja, visst är det svårt! De flesta tyger från denna hög är antingen från Ohlssons tyger eller Tyg.se.
Petra

3 Karin:

skriven

Oj vad mycket du har på gång. Jag fixar inte att ha mer än något enstaka projekt igång samtidigt.

Av det du visar just nu gillar jag särskilt den svartvita och jag röstar för lite mer figursydd, men inte mycket.

Svar: Lyllos dig! Jag är expert på att ha igång flera saker samtidigt...
Petra

4 Wallinskaya:

skriven

Så himla snygg mönsterpassningen är, det gör ju mycket alltså, säger syexperten ;)
Sen gillar jag detaljerna på de där ärmarna som du sytt dit, kallas det muddar? (säger syexperten)
Och om det är till någon hjälp tycker jag figursydd! Vet att det kanske inte är vad du vill höra.

Svar: Eller kanske manschetter? Jag hade nog på känn att jag måste sprätta...
Petra

5 Emma:

skriven

Du syr så fina klänningar! Blir jätteinspirerad till att lära mig att sy själv. Tror du att man kan lära sig genom en bok, eller behöver man kanske gå en kurs?

Svar: Tack! Om du skall sy svårare klädesplagg kan ju en idé vara att gå en kurs. Men du kan även satsa på att köpa enkla symönster och prova själv. Vad är det värsta som kan hända liksom. =) Om du har svårt att förstå sybeskrivningen så kolla hur kläder som du har hemma är sydda eller kolla youtube! Det är ju lite beroende på hur man lär sig saker bäst. Som allt annat så gäller det ju att öva,öva, öva för att bli bra! Med andra ord köp inte det dyraste tyget till första försöket. =) Lycka till!
Petra

Kommentera här: