Omlottklänning

För ett tag sedan var jag less på mitt vanliga klänning mönster och ville prova något nytt.  Back in the days, när jag läste till lärare konstruerade jag och sydde en omlottklänning. Den klänningen finns inte kvar. Tack och lov för det! Vill minnas att den blev bedrövlig...
Däremot var jag sugen att prova igen, så jag plockade fram mönsterkonstruktionsboken. En bok jag kan rekomendera för den som är sugen att börja konstruera egna mönster. Enkla beskrivningar, med tydliga bilder till hjälp.
 
Här är resulatet. Jag gjorde utsvängda ärmar och bandkantade urringningen.
 
 
Jag vill så gärna vara nöjd, för jag tycker den blev bra, men... jag trivs inte i den. Jag vet inte vad det är, om det är ärmarna eller kanske att kjolen skulle ha mer vidd. Jag ska prova att sy en till med mer vidd i kjolen och med vanliga ärmar och se m känslan blir annorlunda. Dock väldigt kul med en ny utmaning!
 
 
 
1 Carina:

skriven

Jättefin & tyget är helt fantastiskt fint!

Kommentera här: