En virkad topp

Förra året började jag på en virkad topp.
Jag virkade i bilen på semestern. Jag virkade lite på balkongen.
 
Framsidan med fjärilen var ganska roligt att virka. Baksidan var dötrist att virka. På grund av detta har arbetet fått  vila i ungefär tio månader...
Men rätt som det var fick jag ett superryck och färdigställde toppen. Vad har jag använt för mönster då? Jo, jag har utgått ifrån en tröja jag tycker om och måttat av den. Sedan la jag upp luftmaskor och virkade luftmaskor och stolpar (hålmönstret). Ökade när det var dags för ärmar. 
 
Fjärilen hittade jag i ett gammalt handarbetshäfte, där var det tänkt att man skulle virka en kudde. Själva häftet låg i en sådandär auktionslåda fylld med stick- och virkböcker och handarbetstidningar. 
 
 
Ja, det har varit ett experiment som heter duga och jag har rivit upp och gjort om, och om igen. Det svåraste var att få till axelformen.
 
 
Längst ner gjorde jag fransar och i ärm-och axelhål virkade jag stolpgrupper.
 
 
 Och här är toppen "in action"...
 
 
Jag är förvånad att den blev bra. Det trodde jag aldrig när jag höll på med den. Visst, om jag skulle göra om den skulle det bli några ändringar, men på det stora hela är jag väldigt nöjd. 
 
1 Pia:

skriven

Men va du e duktig. Jag blir så impad o så fiin den blev. Avis på människor som kan göra om mönster till att bli ngt annat :)

2 Ester:

skriven

Va cool tröja! Görsnygg om du frågar mig. :)

3 Fredrikapåvinden:

skriven

Men wow! Hur fin som helst ju! Du är så himla duktig och inspirerande!

4 Johanna:

skriven

Wow vad fin! Blir sjukt inspirerad av allt fint du skapar! Och så mångsidig du är i ditt hantverk!

Hit kommer jag tillbaka snart igen :)

5 Lotta:

skriven

Jättefin! Vilken begåvning du är, vilken rikedom att kunna skapa som du!!!

6 H:

skriven

Wow vilket jobb! Jättefin :)

Kommentera här: