Blommigt!

Vi skulle på bröllop föregående helg och jag började att sy en klänningen att ha på mig, men kände inte riktigt att den blev som jag tänkt så jag sydde en till. Den här:
 
 
Jag bestämde mig för den ovan eftersom det kändes kul att ha en tight klänning för en gångs skull (utförligare beskrivning kring denna en annan gång). Men, just innan vi skulle dra iväg så går dragkedjan sönder, så då blev det alternativ 1 ändå:
 
 
Mönstret är mitt vanliga grundmönster, dock något mer urringat än vanligt.  Kjolen är en halvcirkelkjol. Tyget kommer från Ohlssons tyger.
 
 
Tyll på fodret för att ge lite volym. 
 
 
Den enda bilden som jag hittar från själva bröllopet är denna (den vita jackan har jag också sytt, men den får jag berätta om en annan gång).
 
 
Den blev ju väldigt fin den rödblommiga klänningen och sitter som ett smäck, men halva festdagen gick jag och var lite småarg över att jag inte fick ha den blåblommiga klänningen. 
1 Karin:

skriven

Vilket antiklimax att dragkedjan gick sönder sådär. Jag hade varit helt förstörd. Men den rödblommiga klänningen och jackan blev väldigt fina ihop.

2 Ester:

skriven

Fint! Riktigt snygg kavaj också. :)

Kommentera här: