SY! urban collection

Jag har fått ett ex. av Jenny Helströms senaste bok "SY! urban collection". Kul att det kommer ut svenska syböcker på marknaden som man kan inspireras ifrån.
 
 
Boken innehåller flera olika mönster i olika svårighetsgrader. Bokens symönster är av lite modernare snitt, men om man nu vill ha lite mer "retro" går det ju att använda retrotyger för att få till en vintagelook.
 
 
Bra att boken visar att ett mönster går att variera till flera olika modeller! 
Boken passar både privatpersoner och skolor tycker jag.
1 Ewa:

skriven

Vilka mönster använder du mer i skolan?

Svar: Lite blandat. Jag har endel från "Svenska mönster", men dessa tycker varken jag eller eleverna om. För mycket text och för lite bilder. Jättesvåra för en elev att följa. Mönster ( från coats/almedahl (eller vad de nu heter) tycker jag är bäst i skolan. Tydliga bilder och texten är i tydliga steg.
Petra

2 Ida:

skriven

Jösses vad fina klänningar du syr! Blir riktigt motiverad att bli duktigare på att sy :) finns det något mönster på en långärmad klänning i boken, förresten? Eller har du något tips på en på enkelt/medel-nivå med ett mönster som är lätt att tyda (inte burda, alltså)?

Svar: Tack så himla mycket! Jag köper sällan mönster (förutom till skolan och då köper jag skolmönster) så jag har dålig koll på de mönster som finns att köpa.
Petra

Kommentera här: