Godisklänning

Just efter nyår var jag på blixtvisit i huvudstaden.  Jag fick liksom välja omsorgsfullt vilka affärer jag skulle hinna besöka. Att åka ut till tygmeckat i Sumpan fanns det ju absolut inte tid till, däremot pressade jag in ett besök på Tygverket. Blev dock lite besviken på utbudet, för det enda tyg jag hittade var till klänningen nedan.
 
Tyget är ganska tunt och jag märker att just de klänningar som är sydda i tunna tyger ofta går sönder vid bystinsnittet. Därför tog jag bort bystinsnittet, och flyttade det till midjeinsnittet. 
 
 
Jag har varit lite skeptisk till klänningar utan bystinsnitt, men till just detta tyg fungerade det väldigt bra.
 
 
 
 
 Mönstret på klännigen ser lite ut som en påse med smågodis - I like!
1 Pia:

skriven

Ibland klättrar klänningar i tunna tyger. Hur e de me denna?

Svar: Nu förstår jag inte alls vad du menar? Felskrivning?
Petra

2 Pia:

skriven

Nä. Jag menade att klänningar kan klättra liksom. Tyget, även om de är en vid kjol, hakar i strumpbyxor, stay-ups ell va man nu har o kasar sig upp så man ibland får dra ner ell dra ut kjolen fr kroppen

Svar: Ah, då förstår jag! Ja, det här tyget gör det till en viss del. Inte lika bra som ett lite tjockare tyg med andra ord. Dock så fungerar det! =)
Petra

3 Karin:

skriven

Jag tror nästan att jag stod och tittade på det tyget när jag var på Tygverket vid trettonhelgen, för det är väl ett Libertytyg? Jag är lite för feg för mönstret, men det passar fint till din klänning.

Och klänningen med kortrosorna är också väldigt fin.

Kommentera här: