Härmapeklänninge (reprisinlägg)

Den här klänningen har jag bloggat om tidigare, men nu när jag håller på att organisera i arkivet hittar jag inte inlägget om den. Så, här kommer helt enkelt en repris. 
 
 
 
Jag har inspirerats av en klänning som Elsa Billgren har.
 
 
Mönstret har jag konstruerat själv.
 
Jag kan inte säga att det är någon favorit eftersom jag knappt använt den. Jag vet inte vad det är, om det kanske är för mycket "härmapa" över den, att det är lite för mycket rynk i midjan eller om det är de starka färgerna. Däremot är jag nöjd över konstruktionen  och att den sitter väldigt bra.
 
1 Gisela:

skriven

Hej! Vilken fin blogg du har och vilka jättefina klänningar du syr! Jag brukar kika in här och sukta ibland. :) Klänningen du bloggar om i det här inlägget påminner mig av nån anledning om dirndl-klänningar, fast den varken har blus eller förkläde. Kanske det är de mönstrade våderna i sidorna som gör det?
Jag är riktigt avis på hur du får till så snygg passform! Den stora utmaningen med att sy för mig, det är verkligen att få till passformen!
Ha det gott!

Svar: Tack Gisela! Vilken peppkommentar! Ja, den påminner litegrann om en sådan dirndl.Ja, det är inte lätt med passform. När jag köper mönster har jag också problem med passformen, därför använder jag oftast mina egenkonstruerade mönster när jag syr.
Petra

Kommentera här: