En vit- och rosaprickig klänning

Den här klänningen blev jag inte alls nöjd med och hade tänkt ge bort till bättre behövande. Jag trodde inte att jag behövde mönsterpassa, då prickarna var så små, men det syntes litegrann ändå. 
 
Jag slängde på mig den i farten en dag och först så sa Johan: "Men oj vilken fin klänning".  Han är ju så van vid alla mina klänningar att han sällan säger något, förutom när det är något extra fint.
Sedan på stan kom två okända människor fram och gav beröm så då tänkte jag att ja men den får väl stanna i min ägo då.
 
I efterhand har jag sprättat upp och gjort om litegrann så att det blivit lite bättre.
 
 
 
1 Fredrikapåvinden:

skriven

Den är ju superfin! Ibland blir man blind för det egna, ser bara felen. Min mormor sa till mig att hennes mamma brukade säga "det ska synas att det är handgjort". Det är ju så himla sant och brukar hjälpa mig att försöka ignorera skavanker.

Svar: Haha, ja får börja tänka så jag med!
Petra

2 Karin:

skriven

Vilken fin historia! Men det är som Fredrika säger, vi ser väldigt ofta mer fel med det vi har gjort än vad andra gör. Jag har en blus som jag tycker sitter uppenbart illa vid axlarna, men jag får hela tiden höra att den är jättesöt.

Ja visst ja, både den här klänningen och den svartvitrutiga i förra inlägget är jättefina.

Svar: Ja, man är själv sin värsta kritiker; på gott och ont… =)
Petra

3 emma:

skriven

Hej!

Älskar din blogg! Och klänningen blev superfin!
Har du tips på bra ställen online där man kan köpa tyger?
Och vill gärna ha tips på dina favoritbloggar! :)
Mina är: din blogg!, ReFashionista, Anna Neah.

Kram Emma

Svar: Hej Emma!Tack för din kommentar och peppande ord. Har du kollat in tyg.se? Där brukar jag beställa tyger ifrån. De har ett stort urval och snabb leverans. MVH / Petra
Petra

4 Maria:

skriven

Denna klänningen är verkligen supersöt! Älskar prickar, det är så fräsht och somrigt! Och den sitter perfekt, precis som dina klänningar brukar göra! Måste vara skönt att ha fått till ett mönster som sitter så bra.

Följer slaviskt din blogg och älskar alla dina klänningar!
Har precis gjort om min mammas sarong till en sommarklänning, tror jag skrev det på instagram till dig eftersom du gjort en liknande klänning :-)

Du är en stor förebild när det gäller att återanvända gamla kläder och ge dom nytt liv!
Tack!

Svar: Tack för peppande ord, det värmer!
Petra

Kommentera här: