Jobbstart, omstart och nystart!

När jag hade kommit halvvägs med klänningen nedan, provade jag den och insåg att jag kände mig precis som pigan Lina i Lönneberga... Ungefär då fick jag psykbryt på klänningar med figursytt liv och rynk i midjan. Därefter tog jag en sypaus.
 
 
Jobbade typ dygnet runt (nytt jobb).  Därefter kände jag att jag behövde en nystart. Jag fyndade massa trikå för en billig peng.
 
 
Det var toklängesedan jag sydde i trikå (några få undantag). Jag hade en "syitrikåtopp" i början på 2000-talet, då jag var nystolt ägare av en overlockmaskin och massproducerade kläder i trikå.
 
Först ut:
 
 
 
Typ en minut efter leopardklänningen började jag sy en till i samma modell fast i...
...Blommig såklart!
 
Mönstret är bara en trikåtröjmodell som jag förlängt och ställt ut. 
 
Och här kommer ett tips: Om du inte vill att det ska se så hemmasytt ut, köp en tvillingnål och sy alla fållar med den. Superenkelt och resultatet ser superproffsigt ut.
 
1 jasmin:

skriven

Ååh men tack för tipset! Har tampats med detta dilemma (ful och snett fåll) ett par dagar nu, att jag inte tänkte på detta ;-)

2 Linnéa:

skriven

Bra tips!

3 Ewa:

skriven

Jag log lite för mig själv när jag läste ditt inlägg. Om du kollar vad jag sytt på senare tid så förstår du varför ... Har använt mönstret Snäv tröja & klänning 43973 från Almedalsveckan.

4 Ester:

skriven

Å, så fina klänningar! Tycker den leopardmönstrade var jättesnygg. Nu vill jag också sy! :) Kan man använda tvillingsynålar på alla typer av maskiner, eller måste det vara overlock?
Kram

Svar: Tvillingnålar går att använda på alla maskiner! Jag har aldrig träffat på någon maskin som det inte går på. =)
Petra

5 Ester:

skriven

Ah, va bra! Då ska jag fixa en sån. Grattis förresten till nya jobbet! Kom ner till Stockholm och sy med oss snart, tycker jag! :)

Svar: Ja, sy med er vill jag gärna göra! Får hoppas att vi kan styra upp något. =)
Petra

6 Wallinskaya:

skriven

Åh vad inspirerande, Petra.
Vi får styra upp något, precis som ni skriver där uppe. Grattis till nytt jobb.

Svar: Ja! Jag längtar efter både syjunta och Stockholm så det ska jag absolut styra upp. =)
Petra

Kommentera här: