volangknäppningsklänning

Den här är klar. Jag är väldigt nöjd ....förutom att midjebandet skulle varit lite högre upp. Klänningen sitter som en smäck, jag älskar tyget och volangen längs med knäppningen, men det här med midjan stör mig alldeles för mycket så jag kommer nog att sprätta. Det känns bara så jobbigt. Dragkedjan måste upp, stickningarna (dekorationssömmen)+sömmarna på midjebandet måste upp, dessutom måste hela rynkningen på kjolen göras om.
 
Det som stör mig är att jag inte gjorde någonting åt det tidigare. Jag anade det under processen, men jag körde liksom bara på. Jag önskar jag kunde skylla på någon, men tyvärr så är hela skulden min. Suck.
 
 
1 malin:

skriven

Underbar klänning! Syr du efter köpta mönster eller ritar du själv?

Svar: Tack. Jag ritar för det mesta mina mönster själv.
Petra

2 Linda:

skriven

Jättefiejnt (nu uttalar vi det som Maria Montazami bara för att hon var på bild här när jag skriver kommentaren)

Svar: Tack! Lite Maria.M är ju aldrig fel så här i kallt februari.
Petra

3 Mary:

skriven

Så himla fina och söta klänningar du gör!! Vad använder du dig av för mönster? :)

Svar: Tack! För det mesta konstruerar jag själv. Annars brukar jag använda vintagemönster som jag gör om lite.
Petra

Kommentera här: