Varför man alltid ska fråga innan man klipper



När man arbetar som syfröken så får man tjata om två saker ganska ofta:
1. Klipp i utkanten av tyget.
2. Fråga mig innan ni klipper.

Tänk vilken lyx punkt 2 är. Fråga någon för att se om man tänkt rätt. Bara få svaret serverat; "Ja, du kan klippa".
Önskar någon hade sagt: Nehe du... Nu har du tänkt fel när jag höll på med det blårutiga tyget ovan.
Klippte fel. Hade inte nog med tyg (tyget var 2hand). Summasummarum: det blev ingen klänning.
Bara en bild hur jag hade tänkt. Suck.
1 ida:

skriven

beklagar missödet med klänningen men måste säga att det är på något sätt en lättnad att se att även ni fantastiska bloggerskor som är såna jäklar på att sy, att det även blir fel hos er ibland också! :)



jag är en sån där anonym besökare annars och har ganska nyligen funnit härligheten i att sy (kämpar med mina cirkelkjolar..) men blir alltid lika upprymd och inspirerad när jag ser nya inlägg!



tack för en härlig och genuin blogg!

2 Michaela:

skriven

Har praktik som syslöjdslärare och man blir ju fascinerad när man plockar fram ett tyg och ser att någon har klippt mitt på tyget. Why?

Kommentera här: