1 Theresa:

skriven

Kul att hitta en blogg som din! Det finns inget roligare än att vara kreativ!

Mvh Theresa

2 K I T T Y ♥:

skriven

Har du hört Anna Bergendahls nya skiva? Funderar du på att köpa den? Läs recensionen på min blogg först!

3 Lina:

skriven

Hej! Jag tänkte börja sy kläder igen, eller rättare sagt återuppta intresset jag fick hos ”världens bästa slöjdlärare”, enligt mig själv.

Jag tänkte börja med ett par mysbyxor, då jag vet att det är relativt enkelt, dels att sy och dels att få rätt storlek.

Så tänkte mest undra ifall du kanske har något bra mönster att sy efter som du kan maila? Eller något annat relativt enkelt plagg.

Jag skulle bli väldigt tacksam!

Med vänlig hälsning Lina

4 josephine:

skriven

Hej hej!



Vet du vart man kan hitta anligga t-shirt mönster att sy?

5 petronella:

skriven

lina: svårt att maila mönster då de allra flesta mönster har ett stort ark där du ska rita av mönstret.Kolla i en tygaffär efter mönster är mitt tips! (eller hör av dig till din gamla textillärare och fråga om du kan återvända till skolan och rita av mönster som finns där)

Josephine: rita av en gammal t-shirt alt. köp ett mönster i en tygaffär.

6 Anna Eleonor:

skriven

Hej Petronella! Jag letar som en galning på internet efter konkreta beskrivningar på hur man lagar kläder. Har du något tips på sida du känner till? Eller har du lust att göra några inlägg om hur man bär sig åt. Eller vet du någon bra bok som det står sånt i?



Det enda jag hittar är snusförnuftiga uppmaningar om att lappa och laga sina kläder. Men kan man inte så kan man inte. :)

7 Anonym:

skriven

Hej!



Tänkte bara tipsa sig om en grym tävling till alla bloggare!

http://skonamig.blogg.se/2010/may/tavlings-time.html#comment



Lycka till :)

Kommentera här: