Byxdress 2:0

Jag har sytt en till byxdress. Livet är detsamma som förra modellen, men byxorna är ett onionmönster som är lite tightare nedtill. På min skola finns en del mönster från det här danska företaget som mina elever använder ibland och trikåtröjorna är bra. Privat har jag dock inga goda erfarenheter av dessa mönster så jag vet inte riktigt varför jag valde att sy byxorna efter ett. Det har tametusan aldrig blivit bra. Jag får alltid sy in, sy om och göra om.
 
 
Jag tycker byxorna blev lite pösiga (trots alla ändringar) och nu när jag har använt den en gång känns det ibland som jag har på mig en såndär "arbetaroverall" som Gustav i Rederiet alltid hade. Tygvalet kan spela in i detta. Tyget hittade jag för en billig peng i en stuvlåda på Ohlssons. Då trodde jag att det var svart, men nu när dressen var klar insåg jag att det var gråblått, surprice! 
 
 
Jag tycker dock att det blev bra med vecken i midjan! 
 
 
Fickor blir ju alltid toppen! Jag får se om jag gör en till i ett annat tyg och med lite mer ändringar på benen. Troligtvis konstruerar jag ett nytt byxmönster. Genvägar att välja köpta mönster är tyvärr allt för ofta senvägar...
 
1 wallinskaya:

skriven

Fin! Fin färg, bättre än svart! :) Kul att du jämför den med Gustav i Rederiet. Kanske mer en känsla än vad som syns. :)

2 Ida Gabre:

skriven

Fantastiskt snygg byxdress Petra!

3 attgoraengote.blogg.se:

skriven

Vilken härlig blogg du har!! Så himla kul att följa projekt med bilder. Gillar att du har så många färgglada tyger med :-) byxdressen blev riktigt bra. hare gött!

4 Ida:

skriven

Supersnyggt :)

5 Åsa:

skriven

Vad fina saker du gör! Gillade verkligen din byxdress!

Kommentera här: