Singoallablus

Jag säger ju hela tiden att jag ska sy andra saker än klänningar och den här blusen började jag med förra året, men blev så less på tyget att jag inte orkade göra klart den. Tyget är ett tunt chiffongtyg. Fördel: fint fall. Nackdel: svårjobbat eftersom det glider och har sig + att det blir så himla statiskt på. Tacka vet jag bomullstyger som ligger där de ska!
 
 
Supernöjd med resultat! Sprayade den med hårsprayför att ta bort det statiska.
 
 
Btw, här kommer ett bloggtips: Fantastiska Roisin Muldoon  som syr klänningar i roliga tyger på löpande band. Check it out! 
1 Marie:

skriven

Den blev riktigt fin!

Svar: Tack!
Petra

2 Ewa med bloggen Tygochgarn:

skriven

Den blev ju söt, blusen! Det var en rolig och inspirerande blogg du tipsade om.

3 Anna Matsson:

skriven

Hej!
Gud vad duktig du är på att sy! Tänkte fråga om du även syr åt andra? :)

Med vänliga hälsningar,
Anna Matsson

Svar: Tack! Nej tyvärr, jag syr inte åt andra.
Petra

4 makeityourownelin:

skriven

superduperfin.

Svar: Tack!
Petra

5 lilly:

skriven

jag älskar din blogg! så himla inspirerande att du gör om allt du hittar till helt nya grejer, själv är jag LIVRÄDD för att sy om saker, blir så begränsad av grunddesignen och kan liksom inte se någon potential. också så himla pepp på att du är sylärare! vilken jäkla dröm att ha dig i slöjden!

Svar: Vilken peppkommentar! Tack så himla mycket!
Petra

6 Matilda:

skriven

Den blev jättefin!

7 kim andersson:

skriven

Så fin blus. Är det eget mönster eller kan du rekommendera ett.

Svar: Tack! Mönstret är ett gammalt mönster som jag gjort om lite...
Petra

Kommentera här: