Allt jag rör vid blir...

... inte alls bra. Nu är det kris hos fröken P. Jag är djupt nere på botten och fladdrar runt. Ingenting jag syr blir bra, Hjälp! 
 
Broderiet blev bra, men fodralet blev för litet. Hur lyckas man med det? Känns som ett klassiskt nybörjarfel. Nu har jag några alternativ: Hitta en smart lösning som gör fodralet större (bredare dragkedja? korta av sömnsmånen?), börja om från början, delvis brodera om (känns drygt) eller slutligen köpa en mindre dator (känns dyrt).
 
Den här är inspirerad av en klänning som Elsa Billgren har. Som jag fixat för att få till den perfekta passformen (bl.a gjort en toile,sytt, ändrat, ändrat igen, sytt för mycket rynk, sprättat, rynkat).  ...Och sedan när den är fållad och klar inser jag att jag vill ha den kortare. Bara att sprätta...igen.
 
Den här som skulle bli min väg ut ur bottenträsket och ge tillbaka "syförtroendet" blev ett fiasko. Tyget vill liksom inte samarbeta med mig och det känns som man har på sig en pappersklänning (jag vet, det borde jag ha förutsett). Jag ska prova och tvätta den och se om tyget blir mer följsamt.
Slutligen; klänningen som förstörde allt. Den vill jag inte prata om och nöjer mig med att skriva att den är instängd i en garderob och får komma fram först när den bestämt sig för att vara snäll igen.
 
 Om jag skulle betygsätta mig själv skulle jag sätta F, så nu skriver jag ett åtgärdsprogram åt mig själv också hörs vi när jag anser att jag är på E-nivå igen.
1 makeityourownhanna:

skriven

alla klänningar gör sig bra på bild i alla fall. Klen tröst.

2 Linda W:

skriven

Gud, jag känner igen mig, fast när det kommer till stickningar. Allt jag gör blir för litet och trångt. Fast jag tycker dina klänningar och andra kreationer ser fantastiska ut på bild!

Svar: Vad skönt att höra, inte att det går dåligt för dig men att det är fler som får svackor. Jag börjar tro att jag är tokig.
Petra

3 Ester:

skriven

Bristerna syns verkligen inte på bilderna..! Snyggt ju. :)
Själv har jag inte gjort fel på länge, hehe. Fast det beror ju på att jag inte haft inspiration till att skapa något över huvud taget på länge, förutom lite mormorsrutor...

Svar: Jaså, du har också börjat med mormorsrutor, eller är det ett gammalt projekt?Jag längtar till jag också kan stoltsera med att inte göra fel, lyllos dig!
Petra

4 Ester:

skriven

Nej, längta inte efter det! Om man inget gör så kan man inte göra fel.. Men det är ju bättre att skapa och göra fel ibland än att inte skapa någonting alls! :)

5 Emilia:

skriven

Jag säger samma sak, de ser väldans fina ut i alla fall :) "Ut-ur-bottenträsket-klänningen", vad har du använt för mönster till den?

Svar: Ett gammalt VI-mönster, fast jag har gjort om det lite.
Petra

Kommentera här: