Trikåkjolar

Jag har sytt en hel radda med trikåkjolar. Väldigt lätta att sy och väldigt sköna att ha på. 
Den här blev bäst och den gillar jag allra mest:
 
Det missoniinspirerande tyget hittade jag för x-antal år sedan på myrorna, 3 meter för 50kr. Jag vet inte vad jag sy av resten.
 
 
En rosa+ en randig. Båda tygerna är från ohlssons tyger.
 
 
 
1 SofiaMargareta:

skriven

Älskar den typen av kjolar! Vad har du använt för mönster? Är bara två rektanglar eller mer figursytt? Det är ju ett fantastiskt plagg som passar lite närsom!

Svar: Ja, jag älskar också dom här, så sköna! Jag har ritat av en kjol från Åhléns, inte riktigt helt fyrkantiga, utan bakstycket är ganska rakt längst upp, medan framstycket är lite mer "urringad". Sedan syr jag på en resårkanal.
Petra

2 Cicci H:

skriven

Hej hej! Du syr så fint! Har fått inspiration att plocka fram symaskinen. Såna kjolar är toppen och man får aldrig för många (önskar jag kunde ha dem på jobbet, men icke).

Svar: Tack Cicci! Vad glad jag är att du blir inspirerad att damma av symaskinen! 😄
Petra

3 Cicci H:

skriven

Japp! Svårt att välja mellan symaskin, stickor och virknål :-)

Kommentera här: