Spetsblus

provade en fin spetsblus på en affär, men när prislappen visade 700kr så hängde jag fort tillbaka blusen och tänkte en sådan här borde ju inte vara alltför svår att sy. Sagt och gjort.
 
 
För att symaskinen inte skulle gå bananas så fick krage, knäppkant och manschetter vitt bomullstyg på insidan.
 
 
Slutkostnad: 100 kr. 
Det var så kul att sy en blus att jag direkt efter satte igång med ännu en. 
 
Projektet har dock avstannat eftersom jag inte kan bestämma om den ska ha krage eller inte ha.
 
 
 
 
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Fin blus! Kragen ser superfin ut men den blir säkert kanon utan krage också. Tittade in på din blogg, gillar den!

Svar: Tack!
Petra

2 Anonym:

skriven

Tack för inspirationen! Gillar tvåan!

Svar: Tack!
Petra

3 Anonym:

skriven

Hej! Hittade hit när jag googlade på sybloggar och fastnade direkt. Vad duktig du är! Dina klänningar är helt i min smak och jag är sååå inspirerad efter att ha kollat igenom ditt arkiv. Inser att jag måste köpa mig en nyare symaskin snarast för att kunna sätta igång NU :) Tack för att du delar med dig. Hälsningar Emmelie i Göteborg

Svar: Tack för din kommentar, vad glad jag blir! Kul att jag kan inspirera till skapande!
Petra

4 Hanna:

skriven

Blusarna är supersnygga! Mitt nya intresse är sömnad, men jag har tyvärr nästan ingen tid till det med barn och heltidsarbete. Du och din blogg är en inspirationskälla för mig.

Svar: Ja, tyvärr tar det ju lite tid det här med sömnad...du får börja med saker som går snabbt! Tack för peppande kommentar!
Petra

5 Fredrikapåvinden:

skriven

Wow vad fina de är Petra! Hm vilket svårt val... Men jag hade nog haft med krage!

Svar: Får se hur det blir, för det krånglar så väldans. Tror nog att kragen kommer att skippas...
Petra

6 Ida Gabre:

skriven

Den andra blusen är jättefin!

Kommentera här: