Omlott igen

Ja, som sagt, jag har snöat in på omlottmodellen (så. himla. skönt. att slippa sy dragkedja).
 
 
Här experimenterade jag med att klippa ut framdelarna på snedden. Det tyckte jag blev himla bra. Rolig kontrast till att kjoldelen är klippt efter trådraken. Sedan la jag även till sidofickor.
 
Tyget är från någon stuvlåda.
 
Och som om det inte vore nog så började jag experimentera på ännu en omlottmodell i helgen. Alltså det är gissel att hålla på att konstruera på golvet. Inte bra för ryggen!
 
  
 
Kanske kan det bli något. Eller inte. Den som lever får se.
1 josefine:

skriven

vad fint att blanda trådrak och skrådd! gjorde verkligen mycket för klänningen :) vet vad du menar med att krypa runt på golvet… önskar jag hade kunnat ha ett tillskärarbord!

2 josefine:

skriven

vad fint att blanda trådrak och skrådd! gjorde verkligen mycket för klänningen :) vet vad du menar med att krypa runt på golvet… önskar jag hade kunnat ha ett tillskärarbord!

3 Pia:

skriven

Vad snyggt med fickor. Omlottisar är så snygga o smickrande för kroppen. Äger ingen själv ännu men har sytt en del omlottkoftor som jag har älskat sönder var o en :)

Svar: Ja, omlott är underbart! :)
Petra

4 Madelene:

skriven

Hej! Jag undrar vad för mönster du har använt dig av för att sy den översta klänningen? Om du har gjort det själv och du kan tänka dig att dela med dig av det så betalar jag gärna för det.

Svar: Hej Madelene! Ja, mönstret har jag konstruerat själv utifrån instruktioner från boken "Mönsterkonstruktion". Den boken är superbra och rekommenderas varmt!
Petra

Kommentera här: