Sylov!

När andra sportar och har sig så har jag lite sysemester på mitt sportlov. Väldigt härligt!
Jag borde göra klart alla ofärdiga projekt, men det är ju så mycket roligare att börja med nya saker. En klänning med volanger tillexempel.
 
 
Svart-och vitprickigt matchas med rosa knappar. Snygg kombo. Först hade jag tänkt fyra volanger men köttade på med två till. Det var ett klokt val. Kanske hade jag t.om kunnat ha fyra till.
 
 
Ett minus är att klänningen är sydd i ett syntetmaterial + för fint fall. Ett annat minus är att jag tycker att volangerna är lite osynliga. Så mycket jobb och så syns de knappt. Det borde jag kanske räknat ut innan, men nu gjorde jag inte det. Ett tredje minus är knapphålen, men jag har betsämt mig för att inte tänka så mycket på det.
 
 
Mönstret har jag gjort själv. Överdelen är samma mönster (ett enkelt grundmönster) som jag använder jämt, typ. Kjolen är klippt som en halvcirkelkjol.
 
Hurra för mig att jag sydde klart den på en gång!
1 Wallinskaya:

skriven

Härligt med sylov istället för sportlov. Jag hade målarlov jag. Men det var förra veckan det. Nu blickar jag istället framåt - mot påsklovet! :)

2 Britta:

skriven

Menååh så fin! Och enligt mig syns volangerna precis lagom mycket. Att man anar dem gillar jag mer än BAM in your face-volanger. Men det är ju bara jag såklart. :)

3 Karin:

skriven

Jättesöt! Och jag håller med Britta om att det är lagom mycket volanger.

4 Hanna:

skriven

Oj vad fiiiin! Du syr en massa fint som du visar på sidan. Imponeras varje gång men detta var verkligen en härlig modell och tyg.

5 Ester:

skriven

Göörsnygg klänning!

Kommentera här: