Klänning med spets

Eftersom jag tycker så mycket om denna, så tänkte jag att jag ville ha en liknande fast i en annan färg.
 
Den här spetsen har jag hittat på röda korset för typ noll kronor. Jag tror jag aldrig köpt "ny" spets. Second hand-spetsar är både snyggare och billigare. Jag började i allafall med att klippa isär spetsen.
 
 
Och nåla fast på den fållade kjoldelen. Först hade jag tänt sy fast den för hand, men sedan blev jag lat och bestämde att symaskinen fick göra jobbet istället.
 
 
Jag övervägde att sätta spets i urringning också, men tyckte det blev för mycket. "Less is more" lksom...
 
 
 
1 Ester:

skriven

Så smart! Det finns mycket att hitta på loppisar om man vet hur man kan använda det!

2 Wallinskaya:

skriven

Så himla snyggt det blev. Det ska jag ha i åtanke nästa gång jag går på second hand.

3 Karin:

skriven

Jättefint! Jag letar efter spetsgardiner att sy en kjol av, men hittills har jag bara hittat nätgardiner med spets i kanten. Jag kanske skulle slå till på någon av dem och bara sy på kanten på något.

4 Cat:

skriven

Åh wow vilken fantastiskt fin klänning! Hur har du sytt den?

Kommentera här: