Syuppvärmning

Mitt sysug går i perioder. Ibland kan jag sy nonstop en hel helg, från fredagkväll till söndagkväll, för att sedan inte sy på några veckor.
 
Sedan väskan har jag haft en liten paus från syandet, men i helgen har jag varit gräsänka och en sådan chans kan man ju inte missa (...att sprida ut sig över precis hela lägenheten, att slänga i sig mat i farten bara för att man måste och lyssna på diverse symusik el p3dokumenterer). 
 
 
Jag har dessutom kommit på en vana som jag har när jag går in i sypersiod. Jag startar oftast med ett säkert projekt, eller man skulle kunna säga att jag värmer upp för att komma i symood. Sedan gillar jag även att hålla på med två projekt samtidigt, så man kan sy på den ena en stund och sedan när det blir tråkigt hoppa över till det andra projektet. Se bara ovan hur jag har sytt ihop överdelen, för att sedan klippa ut delarna till den andra.
 
 
Uppvärmningsklänningen. Ni känner säkert igen både modellen och tyget. (Jag kunde inte välja vilken variant jag ville ha, svart botten eller blå botten, så jag köpte båda varianterna)
 
 
Lite svårare variant.
 
Har börjat göra den här sortens ärmavslut. Blev lite less på vanliga raka ärmar med fåll. 
 
Har kvar dragkedja och nederkant på båda klänningarna. Suck. Borde kanske starta ett tredje projekt istället..
 
 
 
1 Wallinskaya:

skriven

Snart får du börja ta emot beställningar. Jag vill ha en klänning sydd av dig! :)

Svar: Haha, men, jag är ju så stingslig av mig...
Petra

2 Karin:

skriven

Jag gillar den gröna med prickar! Roligt med en lite annan modell, både att se på och att sy (tänker jag mig).

Svar: Tack, ja...alltid kul med variation!
Petra

3 Hanna:

skriven

Så fina! Är det något mönster som går att köpa? Blev sugen på att sy en klänning i den modellen!

4 Britta:

skriven

Jätte-, jättefina klänningar! Båda två. Sedan är jag väldigt förtjust i grönt OCH prickar så den vinner, men det är med en väldigt liten marginal. Jag måste börja lära mig sy i mönstrat (gillar det jättemkt hos andra men det blir aldrig av för mig - jag är en monokrom person) och blir så himla inspirerad av dina fina klänningar. Sen är det detta med att gå från ord till handling...

5 Fanny:

skriven

Wow! Jag är så sjukt imponerad av vad du kan göra med gamla tyger! Fina är klänningarna också ^^

6 alexsandra:

skriven

superfina klänningar! jag undrar också vilket mönster du använt? :)

Svar: Tack Aleksandra! Jag använder ett grundmönster som jag har gjort själv. Grundmönstret anpassas efter vilken sorts klänning jag vill ha.
Petra

Kommentera här: