En sådan där omsydd kjol igen

Jag älskar att hitta gamla kjolar som är sydda i fina tyger. Kjolarna ligger ofta rätt i kurs, de är inte lika populära som vintageklänningar. Ett måste är ju att kjolarna är nog stora, så att de går att få ut något annat av dem. Med den här kjolen var just det en utmaning som hette duga.
Jag började iallafall med att klippa bort linningen, samt sprätta upp sidsömmarna. 
Sedan var det bara att börja pussla med mönsterdelarna.
 
 
Efter lite pusslande (Jag fick t.o.m ut ärmar!), sömnad och sprättande blev den till slut klar. Den blev slaktat rätt rejält, men originalfickorna är kvar! 
 
 
 Slutsumma: 30 kr (+kostnad för tråd och resårband)
 
 
1 Greta:

skriven

Så himla fin! Du lyckas alltid hitta kjolar med fint tyg :)

Svar: Tack!
Petra

2 Wallinskaya:

skriven

Wow! Du kan ju trolla, Petra. Snygg design du fått till på bloggen också. :)

Svar: Tack, allting blir ju så mycket enklare när man får en designfunktion som även jag kan förstå mig på. =)
Petra

3 Karin:

skriven

Vilket underbart tyg! Så fint med fjärilar. Det här påminner mig om att jag har tre kjolar från Emmaus liggande i en garderob... Någon gång ska de få nya liv.

Svar: Ja jag har också några hyllvärmare i min garderob som också väntar... =)
Petra

4 Ester:

skriven

Wow, så himla fin! Och av nästan inget tyg till o med. :)

Svar: Tack! Jag är supernöjd med den och använder den stup i kvarten. =) Hoppas allt är bra med dig!
Petra

5 Hanna:

skriven

Du gör sååå fina klänningar! Måste lära mig sy klänningar till mig själv!

Svar: Tack Hanna! Du =)skulle säkert klara av att sy en klänning. så flink i fingrarna som du är!
Petra

Kommentera här: