Sylov!

under den senaste veckan har jag haft sportlov eller snarare sylov. Veckan sparkades igång med att sy klänningen som jag har på mig här nedan (Helfigur får bli en annan gång). Egentligen har jag sagt till mig själv att jag inte borde sy fler klänningar i denna modell eftersom jag sällan har på mig dem, men det fina tyget räckte inte till någon annan modell.
 
Sedan hade jag tänkt sy något av tyget som jag sitter på, men fick sådan beslutsångest att jag la in det i tygskåpet igen. Det här med att ta sybeslut är inte min starka sida för  tillfället.
 
jag bläddrade i mitt skissblock för att få lite inspiration och tänka sig det fick jag. Jag hittade denna skiss som jag ritade för länge sedan.
Tänka sig att det hade jag.
 
Den är inte riktigt klar eftersom jag inte riktigt är helt nöjd med ärmarna. I nuläget känns de lite "rymdkostymiga". Vet dock inte hur jag skulle kunna göra dem på ett bättre sätt om jag vill att klänningen ska bli så som skissen.
Jag borde såklart gjort om mönstret till holkärmar, men det är lätt att vara efterklok.
 
Jag tyckte så bra om mönstret, ett gammalt stil-mönster, så jag provade att sy en till med vanliga ärmar.
 
 
Den här är inte heller klar, eftersom jag inte hittat några passande knappar samt inte kunnat bestämma ärmlängden. Som sagt, alla dessa sybeslut...
 
1 Ester:

skriven

Härligt med sylov. :) Det där blommiga tyget som du sitter på var coolt! Big like på det.

Svar: Ja, men nu är det slut... Tur att det snart är påsklov :)
Petra

2 Vera:

skriven

Ja, det blommiga du sitter på var verkligen fint! Var har du köpt det? :)

Svar: Ja, det är ett riktigt vitamintyg! Det är köpt från en privatperson på Tradera...
Petra

Kommentera här: