Sportig blomjacka.

 
 
Jag har knåpat ihop en jacka. Jag använde ett mönster som fanns på skolan, men det är inget jag kan rekommendera, för i slutändan gjorde jag så mycket ändringar att nästan ingenting blev kvar av originalet...
så här iefterhand skulle jag provat mönstret först, men det är ju så...tråkigt. Det här med mönsterprovning, oftast skippar jag det. Sedan blir jag less på mig själv att jag inte gjort det när jag ändå måste ändra för att få till det. Genvägar äro alltid senvägar i sysammanhang.
 
 
Det var lite klurigt att få till mudden nertill på jackan, men Inte lika svårt som...
 
 
 
...att få till kragen. Suck, det blev inte hundra, men ändå helt ok för att vara första gången.
 
 
 
Jackan är fodrad.
 
Jag ångrar lite ni iefterhand att jag inte la till fickor. Det ska jag göra om jag syr en till, för nu har jag ju gjort en provjacka och har ett bra mönster....
 
 
1 Fredrika:

skriven

Skitsnygg jö!

Svar: Tack!
Petra

2 Julia:

skriven

Wow.. Vill du va så snäll och sy en åt mig hihi :)

Svar: Haha, tack!
Petra

3 Pingla:

skriven

Som nån annan skrev angående att sticka provtappar för att kolla masktäthet. Tråååkigt. Men latheten kan kallas lathet. Man trooor ju att det blir bra ändå, varje gång. Det blir det sällan.

Svar: Jaaaa, sticka provlappar är rena kreativitetsdöden...
Petra

4 Pingla:

skriven

Fast din jacka blev jättefin.

Svar: Tack!
Petra

5 Ester:

skriven

Jättesnygg!!

Svar: 😘
Petra

6 wallinskaya:

skriven

vilken läcker jacka!!

Svar: 😘
Petra

7 CreativeProjectsSwe:

skriven

Hej Petra!

Himla härlig och kreativ blogg du har! Älskar själv att sy, så att hitta likasinnade med intressanta bloggar är alltid roligt!

Jag ville lämna en kommentar, och berätta om min etsy-shop där jag börjat sälja draperingstejp.
Jag själv älskar att drapera, och letade länge efter just draperingstejp här i Sverige. När jag insåg att det var väldigt svårt, bestämde jag mig för att själv hitta en leverantör och börja sälja i Sverige.

Så om du någonsn är intresserad av draperingstejp till något av dina projekt, hittar du mig och min lilla etsy-shop här:

https://www.etsy.com/se-en/shop/CreativeProjectsSwe
Hälsningar, Linda

8 linnea:

skriven

Så himla snygg ju :D

Svar: 😘
Petra

9 Ida Gabre:

skriven

Riktigt snygg!Vart har du köpt detta charmiga tyg?

Svar: Det är köpt på ohlssons tyger, men är tyvärr gammalt :(
Petra

Kommentera här: