En spetskimono

I början av sommaren kom jag på att jag ville ha en kimono att ha på stranden.
Först hade jag bara tänkt sy av raka stycken, men sedan kom jag på att jag hade det här mönstret:

 
Overlocken kom väl till pass när jag skulle sy i spetsen. Tyget är en gammal spetsduk. 
 
 
Den blev väldigt bra och den var riktigt skön att snöra på över bikinin på väg ner mot stranden...
 
 
... men tyvärr så gick den sönder i första tvätten. Spetsen var nog inte riktigt gjord för att klippa i och ha till något annat än just en duk. 
 
jag har bestämt att jag ska sy en till, i ett bättre tyg, men det får bli ett senare projekt.
1 Joelle:

skriven

Så synd att den gick sönder! :( det ser ut som det perfekta plagget att ha på sig till stranden. Och skulle vara super kul med ett svart linne och ett par slimma jeans!

2 Anita:

skriven

Hej😃
Jag skickade en fråga till dej tidigare om du ev kunde sälja en kopia på mönstret till den gula klänningen med spetsdetaljer. Den är så fin. Du sydde den för ett bra tag sen. Jag betalar dej innan om du vill skicka mej det. Jättegulliga fina klänningar du syr! 🌸

Kommentera här: