Långklänning

Får ju lite titt som tätt frågan om jag syr till andra.
Jo, emellanåt så händer det, typ till släkt och vänner.
Och visst ibland tänker jag att jag borde sy och sälja mer, eftersom jag har ganska många klänningar som bara hänger och inte används. Grejen är att jag blir så nojjig av att sy och sälja och jag vill inte att det ska ta över så att mitt syintresse blir något "måste" eller något som jag kanske mår dåligt av. Så, nej, för tillfället sy jag bara till mig själv och till snälla släktingar eller bekanta som ber snällt.
 
Den här klänningen syddes till en som bad snällt. 
 
Insnitten i kjolen går ut mot sidorna (svårt att fota svart).
 
 
För att det inte bara skulle bli en svart långklänning så la vi till spets i ryggen.
 
Blir ju megasuperdupernogrann när jag syr till andra, så jag sprättade och gjorde om vissa saker flera gånger. Ett tag var jag riktigt less. Till slut blev jag i allafall himla nöjd över resultatet.
 
1 frida nordström:

skriven

Classy och sjukt snygg! Vad är det för material, nåt lite halvstretchigt?

Svar: Ja, den blev väldigt classy. =) Jepp, någon bomullsblandning som det var lite stretch i.
Petra

2 Wallinskaya:

skriven

Fattar känslan! Jag kände att jag alltid fick för lite betalt men inte kunde jag be om mer heller. Antingen säljer jag sånt som redan är klart och bara ligger och sätter priset efteråt, eller så gör jag till andra och ger bort i present. Då blir det liksom inget pris på det.
För övrigt mycket snygg klänning. Kanske jag också ber dig snällt en dag ;)

Kommentera här: