En klänning som andas 60-tal.

Den här klänningen sydde jag på skoljuntan.
 
 
Modellen är ett ihopkok av flera olika mönster. Ärmarna är från ett gammalt VI-mönster. Överdelen är från mitt eget omlottmönster och kjolen är en hederlig halvcirkelmodell med resår i midjan. Jag tycker klänningsmodellen + det paisleymönstrade tyget ger lite 60-tals vibbar.
 
 
Jag tycker att den blev bra, men trivs inte riktigt i den. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför, men den var rolig att sy.
 
 
Tyget kommer ifrån Ohlssons tyger.
 
1 Ingo:

skriven

Vad heter du på instagram?! Vill väldigt gärna följa, dina klänningar är så himla himla FINA!

Svar: Tack för peppande ord! På insta heter jag frkpetra
Petra

2 Matilda:

skriven

Men wow, den blev ju supersnygg!

3 Karin:

skriven

Jo, den känns ganska 60-talig. Jag tror att det att den sitter ganska löst hjälper till också. Söt är den hursomhelst.

4 Linnéa:

skriven

Så fin ^ ^

Kommentera här: