Remember this?

Det gör knappt jag, men jag hittade den och tänkte ska jag slänga den eller ge den en sista chans? Den har fått två chanser efter den hade krage, bl.a hade den ett tag en knytrosett i halsen.
 
Jag gillar att tyget påminner lite om en rysk sjal. Jag gillar inte att den ser konstig ut om jag inte har en underkjol.
Det känns ju lite lyxigt att ha tyllkjol på jobbet.
1 carina:

skriven

Klart du ska behålla! Den ser jättefin ut.

Svar: Tack Carina! Ja, den får vara kvar och bäras på något kalas. =)
Petra

2 Anonym:

skriven

Klänningen är söt, inte tu tal om saken. Vad är det som gör att du måste ha tyllkjol under? Är det för att du vill att den ska stå ut nertill? Om du inte tycker om att ha tyllkjol under, kan du i så fall få den att stå ut nertill på annat sätt, t.ex. Genom att sy på ett band nertill? Fast då kanske den "faller ihop" någonstans mellan midjan och nederkanten?

Svar: Utan tyllkjol tycker jag att den blir för "platt" i midjan. Ett alternativ skulle ju kunna vara att sy en underkjol utan tyll som ger den ett litet lyft. Eller så har jag den enbart som kalasklänning och då är jag inte alls främmande för tyllkjol. =)
Petra

3 Linnéa:

skriven

Jag tycker den är jätte söt :)
I vilket tyg brukar du sy klänningar?

Svar: För det mesta använder jag bomullstyger, men ibland så hittar jag andra material som har fina mönster. Men bomull is the shit! =)
Petra

4 Karin:

skriven

Om så bara för tygets skull var den värd att återuppväcka!

5 Ninni Wallin:

skriven

Jag tycker du ska behålla den och lyxa till det på jobbet någon gång ibland. Beror ju lite på vad du jobbar med också:) Själv jobbar jag som förskollärare och ska kunna springa och klättra ibland men på fredagar har jag och mina kvinnliga arbetskompisar gjort en frivillig överenskommelse om att alltid ha kjol/klänning, en kul grej för att få användning av alla fina kläder som hänger där i garderoben och bara väntar på festerna som kommer lite för sällan:)/Ninni

Svar: Kul grej att gemensamt bestämma om klänningsfredagar!
Petra

Kommentera här: