Gör om gör rätt: ärmar

En gång för länge sedan sydde jag en klänning med puffärm och halvcirkelkjol.
 
Jag har dock aldrig känt mig nöjd med hur resultatet blev, så för ungefär en månad sedan sprättade jag bort ärmarna och tog bort "puffet". 
 
Trots att puffärmen var borta tyckte jag klänningen kändes fel och den som spar han har. Jag hittade nämligen en en bit tyg längst in i tygskåpet och tänkte: jag kan ju göra helt nya ärmar till den där klänningen som jag aldrig använder.
Mönstret till ärmen är från ett gammalt VI-mönster.
 
...och ett år efter att klänningen först blev klar är den nu klar på riktigt...förhoppningsvis.
 
 
1 Frida:

skriven

Åh, himla perfekt ärm till den modellen! Tycker verkligen klänningen är fulländad nu!

2 Helena:

skriven

Tänk vilken skillnad ärmar kan göra!

3 Ester:

skriven

Så fint! Det är så kul att titta in på din blogg och få massa inspiration till att pyssla.

4 Wallinskaya:

skriven

Vilka snygga ärmar det blev! Den känns väldigt 60-tal hela klänningen liksom. Och då är det en mycket positiv kommentar. :)

5 Karin:

skriven

Hoppas att du fortsätter vara nöjd, för den här ärmen blev väldigt snygg!

6 Pernilla:

skriven

Blev jätte fint med långa armar :)

Kommentera här: