Den sträva klänningen med det snajsiga tyget.

Den här blommiga klänningen startade som ett säkert projekt.
Sedan blev det bara pannkaka av den; Tyget för strävt. Halslinningen blev fel. Dålig passform vid axlarna.
Efter det har den fått sitta på Ulla när jag inte haft något annat på henne. Jag tycker så himla mycket om tyget och den har passat så bra som inredningsdetalj i vardagsrummet.
 
Men ikväll tänkte jag att jag skulle ge den en sista chans. Sydde dit dragkedja, fållade ärmar och nederkant.
 
 
Trycket är ju så snajsigt att man inte kan annat än gilla klänningen.
Däremot är tyget fortfarande strävt (jag har t.om försökt tvätta bort det med hjälp av mjukmedel) och passformen kring axlarna skulle kunna vara bättre (syns dock ej på bilden), men linningen kring halsen fick jag i allafall till.
 

Kommentera här: