Blommiga shorts

Såg de här fina shortsen sent igår kväll och tänkte; blommiga shorts, ja, varför inte.
 
Sedan var det sängdags. Jag låg och vände och vred på mig och kunde inte sluta tänka på blommiga shorts. Helt sjukt.
 
Tidigt imorse satte jag igång.
Jag hade lite tyg från ett annat projekt till övers och, helt otroligt, det räckte precis!

 
Jag hade väldigt svårt att bestämma mig, men till slut gjorde jag mina shorts lite högre i midjan än de på bilden.
Mönsterpassningen fick ännu en gång ge vika p.g.a rådande omständigheter, lite tyg.
 
Jag fållade shortsen med osynlig fåll, som jag försökt förklara hur man gör någon gång tidigare. Enklast är att gå in på husqvarnas syrum och kika där hur man går tillväga. 
1 Linnéa:

skriven

Har funderat på att sy ett par blommiga shorts men har inte hittat något bra tyg än.

Svar: Ja, det är svårt det där med tyger. När man väl har en bild i huvudet är det svårt att hitta det rätta tyget. =)
Petra

2 Linnéa:

skriven

Precis så känner jag. Sen så är utbudet på blommiga tyger ganska dåligt där jag bor, så det gör det ännu svårare att hitta det perfekta tyget.

3 makeityourownelin:

skriven

Klockrena!

4 Fredrikapåvinden:

skriven

Säger bara, ÅH!

Kommentera här: