En stickad babykofta

En vän fick barn i slutet av juli. Jag började att sticka en mössa, som blev på tok för stor.
 
 
Jag virkade ett par tofflor, som sedan tovades. Det måste tyvärr ha varit olika färgbad på garnet + att ena toffeln blev större en den andra. Här började jag känna mig lite less på projektet.
 
Efter det så började jag sticka ett par tofflor, men tyckte mönstret var så tråkigt så jag gav upp efter den första var klar. Har ingen bild. Efter detta började jag känna mig väldigt less på det här projektet och tog en paus från allt ihop.
 
Sedan strax före jul bestämde jag mig för att sticka en kofta istället. Kom halvvägs, upptäckte ett fel i början och ville gå och dra något mörkt över mig, men mamma övertalade mig att strunta i felet så jag fortsatte (felet finns med på sista bilden). Så här blev resultatet: 
 
Mönstret kommer från garnstudio, men jag har använt ett annat garn än det som står i beskrivningen.
 
 
Finn ett fel! =)
 
Hoppas att inte mamman och babyn upptäcker det störande felet ;)
 
p.s. Här kommer ett tips: Husqvarna har en toppensida som heter "syrummet" . Sidan är superbra när man inte vet hur man ska sy en viss detalj. Jag låter mina elever använda den och det fungerar super. Väldigt pedagogisk med andra ord! 
1 Carolin:

skriven

Så himla fin koftan blev! Supersöt! Jag hittar inte felet, så det är nog bara de som själva stickar (och som är väldigt uppmärksamma) som ser det :)

Svar: så bra att felet inte syns! Då kan jag sova gott om nätterna =)
Petra

2 Wallinskaya:

skriven

Det tog ett tag och jag är ännu inte säker, men det är något med flätan i början till höger väl? :)

Svar: Så klart att flätornas drottning skulle se det! ;)
Petra

Kommentera här: