Utan symaskin i sju dagar försmäktar jag...

Efter att jag sytt beställningsklänningarna tog jag en veckas semester från symaskinen - för att istället ge mig på en avancerad stickning, men mer om den senare.
 
Men en vecka är ganska lång tid utan symaskin så när jag kom tillbaka från semestern var jag toksugen på att sy. Vadå syberoende...
 
Just innan jag drog iväg på semester hade myrorna i stan halva priset på alla damkläder. Jag hittade tre saker (alla i blommigt, vad annars liksom).

Först på tur att förvandla var en klänning i 80 alt. 90-tals modell.
 
Ibland känner jag mig så himla tråkig som jämt syr i samma modell, men jag trivs i den här typen så det blir oftast det.
 

Trixade och fixade för att tyget skulle räcka till allt, och jag lyckades t.om göra sidofickor.
Tuffade till den med synligt blixtlås i metall. 
 
 
Skål för det fantastiskt fina blommönstret! 
 
 
Med facit i hand hade jag velat ha den en aning mer urringad. Jag får se om jag orkar göra någonting åt det.
1 Fredrikapåvinden:

skriven

Oh så tjusig! och superfint med det synliga blixtlåset!

2 Michaela:

skriven

Förstår att du gillar det mönstret för det är verkligen superfint. Skulle också vilja ha ett sånt mönster som man gillar så mycket :)

3 Wallinskaya:

skriven

Så himla piffigt mönster och snyggt med den där dragkedjan med dragskon som påminner om nåt man hade som barn. Kanske i sin plyshoverall?? :)

4 Linnéa:

skriven

Den är riktigt snygg!

5 Dålig lukt:

skriven

Åh vad roligt,superfina bilder som alltid!! :)

Svar: men, tack!
Petra

6 Ewa Svensson:

skriven

Så himla fin! Jag tror att jag förstår vad du menar med halsringningen. Men det är nu en del av det här med att sy sina egna kläder - man testar och testar. Nästa gång ska jag göra en annan ringning, nästa gång ska jag göra kjolen längre o.s.v. Jag gillar också klänningar, men håller just nu på med en blus - småblommig såklart!

Svar: Haha, ja blommigt är det bästa! ja, jag håller verkligen med att i det du säger. Tjusningen med att sy är ju att testa och ompröva saker. :)


Petra

7 Jenny:

skriven

Men oj! Vad mycket fina klänningar du sy blir så inspirerad =)

Svar: Tack Jenny ! Vad kul att du blir inspirerad!
Petra

8 Cicci H:

skriven

Hur fint som helst! Ser ut som din färdiga klänning har mer tyg än det var från början...

Svar: haha, ja men det krävdes ändå lite pusslande för att få till det. =)
Petra

Kommentera här: