Me-Made-May´13

Såg att Karin som har bloggen Lite av varje ska delta i Me-Made-May´13.  Jag blir så sugen på att delta, men frågan är orkar jag? Jag är på tok för dålig att använda hemmagjort i vardagen (på fest kör jag nästan alltid hemmasytt) och kanske är detta puschen som jag behöver.  Känns lite drygt att nästan bara ha (blommiga) klänningar i en hel månad, eftersom detta typ är det enda jag syr...

 

 
  1.  Jag, i de enda hemmasydda byxorna jag har.
  2. Jag, i en typisk hemmasyddvardagsoutfit.
  3.  Jag, i en typisk hemmasyddfestoutfit.
 
 Så, vilka mer är på?
1 Fredrikapåvinden:

skriven

Oooh så kul! Vet inte om jag har tillräckligt för att klara en hel månad... Får klura på den!

Men jag har funderat lite på att starta upp ett lite liknande projekt fast som pågår under hela året men bara en dag i veckan. Ska klura lite mer på det också...

Svar: Ja, det är ju det där att klara en hel månad... Klänningsmåste varje dag i en månad blir det för mig. =)Din idé låter ju för övrigt toppen!
Petra

2 Linda W:

skriven

Oj, vilken utmaning men kul idé. Om man bara hade ett egethändigt gjort klädesplagg varje dag SKULLE det kanske kunna funka och om inte annat skulle det vara en spark i baken att producera och göra klart sånt som ligger. Men just maj 2013 känns lite upptagen med annat för min del.

Svar: Ja, om jag ska vara med så blir det ett plagg per dag. Det blir ju annars lite jobbigt att sticka/virka sina egna strumpbyxor (eftersom jag typ bara har klänningar och det är på tok för kallt att gå utan strumpbyxor). =)
Petra

3 Karin:

skriven

Klart du ska vara med! Man kan ju anpassa sitt löfte så att det blir lagom jobbigt. Ett eller två plagg per dag är lagom för mig...

Kommentera här: