Broderi

Jag har känt mig lite sy/pyssel-off ett tag (kanske beroende på att allt jag gjort den senaste tiden blivit misslyckat). En kväll började jag dock titta i broderiböcker och då kände jag den där välbekanta känslan komma krypande...

Jag fastnade för en bild ur "Karins broderier". Jag började rita av mönstret på frihand för att få i den storlek jag ville ha det. Sedan pusslade jag i hop dessa.
Provade olika färgkombinationer...
...och lite fler.
 
Efter att jag provat det mesta började jag bli ganska less på att rita. Jag känner mig själv alldeles för bra för att inse att jag aldrig skulle orka brodera detta så jag begränsade mig lite. Jag kör bara konturerna.
Här broderas det stjälkstygn!
 
Tanken är att det ska bli en väska. Än så länge har jag broderat två blommönster. Jag hoppas tålamodet håller hela vägen!
 
 
1 Bea:

skriven

Jag är imponerad att du gjort så många "utkast".

Jag vet precis hur du tänker med att stundvis känna dig lite missmodig med hantverket. Jag hoppas att du ska kunna känna dig nöjd med dina blommor när de är klara.

2 Linda W:

skriven

Wow, det där ska bli spännande att följa fram till väskan. Ingen press nu! :)

3 Ava:

skriven

Du är grym på att sy! Du har gett mig inspiration till mycket! Jag lyckades till och med sy min skolavslutning klänning, nöjd, hehe!:) Och jag är ju bara 13 år (går i 8:an nu, fyller år sent på året...) så jag har mycket kvar att lära... :)

4 petra:

skriven

Bea: jag blev också imponerad av mitt gedigna förarbete! :-)
Linda: du kan få vänta med att se resultatet! :-)
Ava:tack! vad glad jag blir! Hoppas du fortsätter att inspireras och sy saker! Det ska börjas i tid...:-)

Kommentera här: