Koftan...

Koftan eller det så kallade evighetsprojektet hade jag tänkt skulle vara klar lagom till sommaren. Som det ser ut nu är detta ett optimistiskt mål. Har kvar ärmkullarna på båda ärmarna, montera, virka knapphål samt sy på knapparna. Kanske även riva upp och göra den en aning kortare. Kanske skulle jag klara målet om jag inte vore så less, så less på den.
 Här virkas det på ärmar! Kanske riva upp några cm. Får se hur jag gör.
1 Ester:

skriven

Åh, men behöver du verkligen repa upp? Ser fint ut som det är! Fast om du känner att det inte blir bra annars är det ju lika bra att repa. Det har vi ju lärt oss på juntan..

2 petra:

skriven

Ja, men det är inga svårigheter att riva upp på den här. Den är virkad uppifrån... Så jag behöver inte virka om något. :-)

3 Linda W:

skriven

Ser den ut sådär nu? Det ska bli spännande att se den när den är klar!! Hur blir det nu med syjunta, ska du hålla i nästa eller? Har lite abstinens. :)

4 Kickan:

skriven

Fina saker du gör, gillar dina omsydda klänningar:-) Är koftan efter eget mönster?



/Kickan

5 Petra:

skriven

Kickan:Tack! Nej, mönstret är från en bok som heter "hundra handarbetsideér"

Kommentera här: