4times4



Hösten är ju ganska härlig ändå, men det känns ändå skönt att det inte riktigt är dags för det för då hade vi ju hela vinern kvar.
I fjärde mappen låg den här bilden som nr 4. 

och ja, tröjan är hemstickad av mig. Jag är mäkta stolt över det för den är så fin (lite kort i ärmarna dock).
1 Stina:

skriven

Vilken jättemysig tröja!!

2 Frida:

skriven

Verkligen fin tröja, vackert mönster och underbara färger. Du har all rätt att vara stolt!

3 Sofia:

skriven

Den där mössan var ju fin (o tröjan såklart..)! Har du gjort den själv? Jag är ju inne i en liten möss-stickar-period nu... ;)



Kram Sofia

4 Anna Kittybloggar'n:

skriven

Det är en riktigt tjusig tröja. Härligt att ha gjort en sådan. Jag börjar se slutet på mitt virkprojekt men upptäckte att jag inte kan fästa trådarna ordentligt utan har endast knutit och klippt av trådar. Är orolig att det går upp i tvätten.... Hur fäster man trådar i virkning egentligen? Och hur avslutar man en virkning?

5 petronella:

skriven

stina&frida: tack

sofia: måste tyvärr meddela att mössan är köpt på HM för 59kr. =)

anna:när jag avslutar en virkning drar jag bara tråden genom maskan och fäster på virkningen avigsida genom att (som jag brukar säga till eleverna) "köra slalom mellan maskorna".

6 Caroline:

skriven

Vilken rolig blogg jag googlade mig fram till! Intressant läsning och jag kommer definitivt kika in igen. :) Jag undrar om du har några tips när det kommer till att sy om en vippig jacka till mer tulip-modell. Istället för att den är vippig, stor och utstående vid jackslut så vill jag ha den tight längst ned och därmed mer puffig och mer tulpanformad. Ja du fattar kanske? :) Tar tacksamt emot tips av ett proffs som du! Ha en fin dag! /Caroline

7 petronella:

skriven

caroline: mitt bästa tips är att sy en kanal längst ner i kanten och sedan sätta in ett resårband.

8 Anonym:

skriven



FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

9 Amanda Bärneskär:

skriven

Men gud vilken mysig blogg!

jag försöker finna en person som vill sy om en del av mina kläder men jag antar att du inte bor i närheten av uppsala.

svara hemskt gärna på min hotmail.

många kramar / amanda

Kommentera här: